Saturday 31 October 2009

Sekadar bersyarah pada diriku...

Alhamdulillah syukur pada Allah sbb aku lulus 2 sbjek,so xpyh la aku remed n dpt cuti 3 ari..tapi ade 1 paper aku fail n telah pon remed..

Aku rse sgt bodoh sbb 1st time aku fail exam dlm hidup..sgt2 kecewa dgn diri sndiri..rse bslh dgn babah n mama..tp nasib baik dorg x mrh2 aku, walaupun aku rse cm mama kecewa je dgr result aku.. tapi ape boley buat nasi da jd bubur..hu~

Kata kwn aku, kita da biasa duduk diatas kali ni rse la duduk dibawah pulak..

Ya hidup ni umpama roda,kdg2 kte diatas n kdg2 kte dibawah..mne bley asyik kat atas je kan..haha..so aku pasrah n berazam untuk jd insan yang lbh baik..

Pnt gak aku bermuhasabah diri mse tu, smpai akhirnye aku buat resolusi bru utk diri aku..

Kali ni aku x menangis mcm slalu yg aku buat..aku pon xtau knape..sbb aku da smakin matang ke? Entah la..

Sbnrnye aku nk nangis sbaik dpt tau result aku truk cmtu,tp aku tringt kata2 kwn baik aku..”buat ape nak nangis kalo 2 mmg slh diri ko sndiri,ko yg jwb exam cmtu,so slh ko la result jd cmtu..” tbe2 trus aku ketawa je n x jd nangis…

Aku trus blk umah n study dgn tekun..smpai la aku x sdr yg aku tertidur..

Dalam tidur aku mimpi tentang org2 yg aku syg..byk sgt kot org yg aku syg smpai aku mimpi rmai gak org dlm mimpi 2..ade gak bnde2 x logic dlm mimpi 2 tp smua nmpk mcm real..smpai aku rse x mau bgn dr tdo..tp ape boley buat..

Aku kne study utk remed..huhuhu so terpakse la bgn n meneruskan sisa2 hari itu dgn hati yg x tenang..tapi cmne pon aku dpt jwb remed keesokan harinya dgn baik n hati yg tenang n aku punya ujian skill lab pon aku mampu buat dgn baik dari yang sebelum ni..Alhamdulillah..

Kegagalan akan membuatkan kita sntiasa beringat n menjadikan kita kuat. So jgn jadikan kegagalan tu sebagai titik nokhtah sebuah pjuangan.

Jadikanlah kegagalan itu sebagai latihan untuk berjaya n sbg sumber kekuatan kita..

-tbe2 rse da matang sket dr dlu..hik33..-

Sbnrnye ade lg result2 exam yg blom kuar n aku sgt nervous tp aku buat2 xksah sbb nk enjoy 3 hari weekend dengan hati yang gembira..heeee~

No comments: