Tuesday, 29 December 2009

A cute love story...

A girl and a boy were holding hands and suddenly the girl asked
Girl : Am i pretty?
Boy : No
Girl : Do u wish 2 live with me?
Boy : No
Girl : Will u cry if i leave u?
Boy : No

The girl started to cry..
The boy pulled her close to him and hug her.
She even cried louder.
The boy kissed her in the lip to stop her crying and said,
"u r not pretty, but u r beautiful"
"i don't want to live with u, but i live for u"
"if u leave me, i won't cry but i'll die. I love u.."

p/s : sy sgt bosan,so xde keje..ni kwn sy bg td kat ym..so sy postkan kat cni..
sekian...hu~

Girl and Guy facts


GIRL FACTS :
When a girl is quiet,
Millions of things are running through her mind.

When a girl is not arguing,
She is thinking deeply.

When a girl looks at you with eyes full of questions,
She is wondering how long you will be around.

When a girl answers, "I'm fine," after a few seconds,
She is not at all fine.

When a girl stares at you,
She is wondering why you are so wonderful.

When a girl lays on your chest,
She is wishing for you to be hers forever.

When a girl calls you everyday,
She is seeking for your attention.

When a girl wants to see you everyday,
She wants to be pampered.

When a girl says, "I'll love you forever,"
She means it.

When a girl says that she can't live without you,
She has made up her mind that you are her future.

When a girl says, "I miss you,"
No one in this world can miss you more than that.


GUY FACTS:
When a guy is quiet,
He's listening to you.

When a guy is not arguing,
He realizes he's wrong.

When a guy says, "I'm fine," after a few minutes,
He means it.

When a guy stares at you,
He thinks you're the most beautiful thing in the world.

When you're laying your head on a guy's chest
He has the world.

When a guy calls you everyday
He is in love.

When a (**good**) guy says he loves you
He means it.

When a guy says he can't live without you
He's with you till your done.

When a guy says, "I miss you,"
He misses you more than you could have ever missed him or anything else.

p/s : i dunno either its true or not..i juz found it somewhere n share with u readers...

I confess that in 2009.......

(x) stayed single for the whole year
( ) made out in/on a car
( ) kissed in the snow
( ) celebrated Halloween
( ) kissed in the rain
( ) had your heart broken
( ) broke someone else’s heart
( ) had a stalker
(x) went over the minutes on your cell phone
( ) had a good relationship with someone
( ) someone questioned your sexual orientation
( ) gotten pregnant
( ) had an abortion
( ) have a relationship with someone you’ll never forget
(x) done something you’ve regretted
( ) lost faith in love
( ) kissed under a mistletoe

OTHER
( ) painted a picture
( ) wrote a poem
( ) ran a mile
( ) shopped at Hollister or Abercrombie and Fitch
(x) posted a blog
(x) listened to music you couldn’t stand
(x) went to a sleepover
( ) went camping
( ) threw a surprise party
(x) laughed till you cried
( ) laughed till you peed in your pants
(x) visited a foreign country
(x) cut in a line of waiting people
(x) told someone you were busy when you weren’t
( ) partied to celebrate the new year
(x) cooked a disastrous meal
(x) lost something/someone important to you

In 2009 I…
x ) broke a promise
(x) lied
( ) went behind your parents back
(x) cried over a broken heart
(x) disappointed someone close
(x) hid a secret
(x) pretended to be happy
( ) slept under the stars
( ) kept your new years resolution
(x) forgot your new years resolution
(x) met someone who changed your life
( ) met one of your idols
(x) changed your outlook on life
(x) sat home all day doing nothing
(x) pretended to be sick
(x) left the country
( ) almost died
(x) given up something important to you
( ) lost something expensive
(x) learned something new about yourself
(x) tried something you normally wouldn’t try and liked it
(x) made a change in your life
(x) found out who your true friends were
(x) met great people
(x) stayed up til sunrise
(x) Cried over the silliest thing
( ) was never home on weekends
( ) got into a car accident
( ) had friends who were drifting away from you
( ) had someone close to you die
(x) had a high cell phone bill
(x) spent most of your money on food
( ) had a fist fight
( ) went to the beach with your best friend
(x) saw a celebrity
(x) gotten sick
( ) liked more than 5 people at the same time
(x) became closer with a lot of people

Sunday, 6 December 2009

Kemalangan Paling Ngeri...

Ni aku nak share dgn korg 1 cerita...cter ni dtulis oleh seorang kanak2 sekolah rendah..

mmg klakar habis la..tggi btul imaginasi kanak2 ni..harap korg enjoy bce cter ni ye..hihi

KARANGAN TERBAIK UPSR....

Pagi itu pagi minggu. Cuaca cukup sejuk sehingga mencapai takat suhu beku. Sebab itu saya tidak mandi pagi sebab air kolah jadi air batu dan air paip tidak mahu keluar sebab beku di dalam batang paip. Pagi itu saya bersarapan dengan keluarga di dalam unggun api kerana tidak tahan sejuk. Selepas itu emak saya mengajak saya menemaninya ke pasar. Tetapi saya tidak mahu.

Selepas emak menikam perut saya berkali-kali dengan garfu barulah saya bersetuju untuk mengikutnya. Kami berjalan sejauh 120 kilometer kerana pasar itu letaknya 128 kilometer dari rumah. Lagi 8 kilometer nak sampai pasar saya ternampak sebuah lori kontena meluru dengan laju dari arah belakang.

Dia melanggar emak saya. Emak saya tercampak ke dalam gaung. Dia menjerit “Adoi!”. Lepas itu emak saya naik semula dan mengejar lori tersebut. Saya pun turut berlari di belakang emak saya kerana takut emak saya melanggar lori itu pula. Pemandu lori itu nampak kami mengejarnya. Dia pun memecut lebih laju iaitu sama dengan kelajuan cahaya. Kami pula terpaksa mengejar dengan lebih laju iaitu sama dengan dua kali ganda kelajuan cahaya. Emak saya dapat menerajang tayar depan lori itu. Lori itu terbabas dan melanggar pembahagi jalan lalu bertembung dengan sebuah feri. Feri itu terbelah dua.

Penumpang feri itu yang seramai 100 orang semuanya mati. Pemandu feri itu sangat marah. Dia pun bertukar menjadi Ultraman dan memfire pemandu lori. Pemandu lori menekan butang khas di dalam lori dia..lori itu bertukar menjadi robot Transformer. Mereka bergaduh di udara. Emak saya tidak puas hati. Dia pun terus menyewa sebuah helikopter di Genting

Highlands dan terus ke tempat kemalangan. Dia melanggar pemandu feri yang telah bertukar menjadi Ultraman itu.

Pemandu feri itu terkejut dan terus bertukar menjadi pemandu feri semula lalu terhempas ke jalanraya. Pemandu feri itu pecah. Pemandu lori sangat takut melihat kejadian itu. Dia meminta maaf dari emak saya. Dia menghulurkan tangan ingin bersalam. Tetapi emak saya masih marah. Dia menyendengkan helikopternya dan mengerat tangan pemandu lori itu dengan kipas helikopter. Pemandu lori itu menjerit “Adoi..!” dan jatuh ke bumi. Emak say menghantar helikopter itu ke Genting Highlands. Bila dia balik ke tempat kejadian, dia terus memukul pemandu lori itu dengan beg tangannya sambil memarahi pemandu lori itu di dalam bahasa Inggeris.

Pemandu lori itu tidak dapat menjawab sebab emak saya cakap orang putih. Lalu pemandu lori itu mati. Tidak lama kemudian kereta polis pun sampai. Dia membuat lapuran ke ibu pejabatnya tentang kemalangan ngeri itu. Semua anggota polis di pejabat polis itu terperanjat lalu mati. Orang ramai mengerumuni tempat kejadian kerana ingin mengetahui apa yang telah terjadi. Polis yang bertugas cuba menyuraikan orang ramai lalu dia menjerit menggunakan pembesar suara. Orang ramai terperanjat dan semuanya mati.

Selepas itu emak saya mengajak saya ke pasar untuk mengelak lebih ramai lagi yang akan mati. Di pasar, emak saya menceritakan kejadian itu kepada penjual daging. Penjual daging dan peniaga-peniaga berhampiran yang mendengar cerita itu semuanya terkejut dan mati. Saya dan emak saya terus berlari balik ke rumah. Kerana terlalu penat sebaik saja sampai di rumah kami pun mati. Itulah kemalangan yang paling ngeri yang pernah saya lihat sebelum saya mati.

Saturday, 5 December 2009

5P 2007~


Haish ble duduk sorg2 ni tbe2 tringat lak zmn skolah dlu..
ni gmbr mse aku f5..
29 org yg byk mnyumbangkan warna dlm hidup aku..
entah bila la dapat jumpa n bkumpul 30 org..
msti mcm2 cerita nk berkongsi..
ya Allah rindunye aku kat korg ni smue..
buat Anis,thniah ye da btunang..
buat fairus,jimi slamat bjuang dlm exam..
yg lain2 tu truskan brusaha n bjuang dgn life yg smakin mncabar ni...
juga smoga slmat terbang ke destinasi masing2 nnt kpd izyani,jatmi,pdud,farah,fasyez,shahrul,mahathir,wan husni,muslim n farabi..




:: The Road Less Travelled ::


How often we must bear the challenges of life;
The endless roller coaster between happiness and sorrow;
The constant ups and downs of daily strife.
And always the question remains .... why?

Life is not an easy road for most;
It twists and turns with many forks in the road,
Although always, and inevitably, we are given a choice ...

Do we turn to the right ... or the left?
Do we take the high road ... or the low road?
Do we take the easy path ... or the difficult one?

Decisions are not easy for those struggling for direction ...
And sometimes the many choices and signs become overwhelming.

While standing at a crossroads in life,
The urge is to take the most comfortable path;
The road with least resistance ...
The shortest or most traveled route.

And yet, if we've been down that comfortable road before;
Have gleaned its lessons in life, and learned from our experiences;

Do we yet again follow the known?
Or does our destiny lie in another direction?

The fear of the road less traveled is tangible and all too real;
It manifests itself in many ways,
And tends to cloud the issues that might otherwise be clear.

It is in these times of confusion,
That we must seek peace and solitude;

Time to contemplate on our life,
Our experiences and our choices past;
Time to look back, and reflect on what we have learned
Without fear or confusion.

For only each of us knows our own personal thoughts;
Our unique past and personal history;
The experiences that brought us to the crossroads we now face.

We can always learn a small degree from others experiences,
And yet ... no one person can walk in our shoes,
Others know not, the trials and tribulations faced in private ...

For each is individual ... unique ... and personal.

And that is why ... while standing at a crossroads,
Only "we" can formulate the decision for ourselves;
The true direction that lies within;
The choices we must deliberate on with clarity and wisdom.

For it is only through personal reflection,
That we can now choose our destiny;
... Our next adventure;
... And the future we will embrace.

3 Hari Bermakna Dalam Hidupku~

Assalamualaikum..

Dah hampir sminggu msuk bulan baru..da sminggu jugak aku xpost pape kat blog ni..

rindu la plak..kesibukan melanda diri skali lg n idea menulis smakin pudar..ish3

ok kali ni punye entry bbeza dgn yg sebelum ni..aku tbe2 sgt tertarik utk berkongsi bnde ni dgn korg smue..

Sebenarnye dlm hidup kita ni hanya ade 3 hari je..

1) HARI SEMALAM / KELMARIN

Kita tak mungkin boleh mengubah apa pun yang telah terjadi.

Kita tak boleh menarik kembali perkataan yg telah terucapkan.

Kita tak mungkin lagi menghapus kesalahan dan mengulangi kegembiraan yg telah kita nikmati kelmarin...

Biarkan hari kelmarin pergi dan lepaskan sahaja....

"Wahai masa lalu yang telah berlalu dan selesai tenggelamlah seperti mataharimu.Aku tak akan menangisi pemergianmu dan kamu tidak akan pernah melihatku termenung sedetik pun untuk mengingatimu.Kamu telah meningggalkan kami semua.Pergi dan tak akan kembali lagi"

2) HARI ESOK

Hingga mentari esok hari terbit, kita tak tahu apa yang akan terjadi.

Kita tak mampu melakukan apa-apa esok hari.

Kita tak mungkin sedih atau ceria pada esok hari.

Kita tidak bisa meramal apa yang akan terjadi pada hari esok,kita xkan pernah tau apa yang akan kita ckpkan hari esok...

Esok hari yang belum tiba; biarkan sahaja...

"Wahai masa depan,engkau masih dalam keghaiban.Maka aku tidak akan pernah bermain dengan khayalan dan menjual diri hanya untuk sebuah dugaan.Aku pun tidak bakal memburu sesuatu yang belum tentu ada kerana esok hari mungkin tidak ada sesuatu.Esok hari adalah sesuatu yang belum di ciptakan dan tidak ada satu pun darinya yang dapat disebutkan.”

 
3) HARI INI
Pintu masa lalu telah tertutup..pintu masa depan pun belum terbuka. 
Pusatkan saja diri kita utk hari ini.
Kita dapat mengerjakan lebih banyak hal hari ini bila kita mampu memaafkan hari kelmarin dan melepaskan ketakutan akan esok hari.
Hiduplah hari ini.Kerana, masa lalu dan masa depan hanyalah permainan fikiran yg rumit.
Hiduplah apa adanya. Kerana yg ada hanyalah hari ini; hari yang abadi..
Perlakukan setiap orang dengan kebaikan hati dan rasa hormat, meskipun mereka berlaku buruk kpd kita.
Cintailah seseorang sepenuh hati hari ini, krn mungkin esok hari cerita sudah berganti. 
Ingatlah bahawa kita menunjukkan penghargaan pd org lain bukan krn siapa mereka tetapi krn siapakah diri kita sendiri.
Hidup pada hari ini juga tanpa kesedihan, gangguan, kemarahan, kedengkian dan kebencian atau sakit hati.
Apabila hari ini kita dapat memakan nasi yang harum baunya,
apakah kita masih berfikir tentang nasi basi yang telah kita makan kelmarin yang akan membahayakan kesihatan kita?
Mungkin korang masih berfikir tentang nasi yang korang akan makan esok hari,
padahal nasi tersebut masih ada dalam angan-angan.
Apabila pada hari ini kita dapat minum air dingin yang menyegarkan, 
maka mengapa kita harus bersedih atas air masin yang kita minum kelmarin atau menginginkan air esok yang masin dan panas?
Apabila kita berada di pagi hari,
janganlah menunggu waktu petang kerana hari ini adalah kesempatan untuk hidup.
Oleh kerana itu kita tidak perlu memikirkan hari kelmarin yang telah berlalu dengan segala kebaikan dan keburukan yang menghiasinya.
Tidak juga dengan hari esok yang belum tahu datang.
Hari yang saat ini mataharinya menyinari dan siangnya menyapa,
yang membuat kita mampu memandang alam sekitar.Itulah hari kita.
Maka,manfaatkanlah hari itu sebaik-baiknya.
Ingat semalam adalah sejarah yang tidak boleh dipinda.
Sedangkan esok adalah impian yang belum nyata.
Tetapi keputusan yang kita buat hari ini adalah penentu siapa kita dihari esok.
 
"Terimalah semua yang telah ALLAH berikan kepadamu dan jadilah kamu termasuk orang-orang yang bersyukur "(Al-A'raf:144)
 

Saturday, 28 November 2009

Saya Rindu Mereka..

Ouh kebosanan melanda diriku..
seriously aku windu sgt dgn mereka2 ni..
walaupun zmn teknologi,tp kdg2 kala wktu membataskan kita..huhu
to Lily and Farihin damn i miss da sweet moments 2gether wif u both..
nnt aku blk siap la korg blnje aku mkn McD especially mcFlurry fav aku 2..hahaha
to Zharif n Ketto-kun, rndu nak dgr nasihat2 berguna dari korg terutamanya ceramah agama free dari ketto-kun..
rindu nk dgr lawak2 bangang n kisah2 klakar dari korg juga..
hope 2 hear from da four of you soon..huhuhu
*ketto-kun aku mau hadiah dari wakayama*


Bila Harus Memilih..

Baru2 ni kan, aku ditanyakan satu soalan yg bg aku amat susah utk dijawab..
it takes a long pause before i can answer it..
soalan die berbunyi begini..

"kalau anda diberi pluang untuk memilih antara org yg anda cinta dan org yg anda sayang sebagai teman hidup anda,yg mana satu yg akan anda pilih..?"
a) yg sorg ni mencintai anda dan anda pn cintakan dia juga,tp dia lgsg x memahami anda..
b) yg ni pulak sorg yg anda rapat n anda syg,dia sgt memahami anda tp anda x cintakan dia..

nmpk mcm sng tp ssh btul nk jwb...
stiap pilihan 2 ade risiko die yg tersendiri..
yela nk pilih teman hidup bukannye sng..
kalo sng mcm beli donut kat jco tu xpela jugak..hahaha
erm..bagi aku la kan,aku akan pilih org yg btul2 syg kat aku..
kdg2 dgn org yg kita cinta ni kita maybe akn jd sedikit kekok n try sbaik mgkin utk gmbirakan n menjaga hati dia..
tp kalau dgn org yg kita syg slalunye kita akn rse lbh slesa nk bercerita ape saje..
lbh slesa nk buat mcm2 bnde,org yg kita syg 2 slalunya lbh memahami kita berbanding org yg kita cinta..
lagi 1,kita slalu akn bercerita bnda2 yg gembira dgn org yg kita cinta..
tp kita lbh byk bercerita bnda2 yg sdih2 dgn org yg kita sayang..
lebih2 lagi kalau org yg kita cinta buat kita sdih,time 2 la kita nk ngadu kat org yg kita syg..
slalunye kalo ade cinta msti ade syg kan..
tp kalo ade syg x semestinya ade cinta..
tapi dari sayang boleh dtgnya cinta..
complicated btul bnda2 ni..
kalau aku,aku pilih org yg aku sayang...
sbb dari sayang msti boley jd cinta...
kalau syg slalunya akan syg smpai bila2..
sbb cinta 2 kdg2 die akan pudar,tp kalau syg 2 ssh la kita nk hilgkan rse syg 2..
sme cam jatuh cinta la,nk jatuh cinta cpt je..
nak syg seseorang tu amek mse lme gak..
tapi ape2 pn,slalunye org 2 pon akn syg kita juga..
kalo cinta 2 kdg2 bertepuk sblh tgn je..hahaha
walau cmne pon,aku akn tetap akan pilih org yg menyayangi aku lbh dari aku menyayangi dirinya...hu~ (geli lak taip ayat cmni)

*kisah mak ayah aku pn bermula dgn syg juga,dorg bahagia je smpai skrg..




Eid Al-Adha @ KEDUBES

Salam....


Ok ni aku nak cter pasal raye smlm...
skali lg aku beraya kat kedutaan besar malaysia..
Alhamdulillah kali ni aku sempat menunaikan solat sunat Aidiladha kat cni..
kalo raye puasa dlu x smpt sbb aku dtg lmbt tp kali ni smpt..ngee~
gmbr banner ni aku amek sesudah aku menunaikan solat raya..
pstu aku pon posing2 bsme halimah seketika..hahaha
kat cni start solat raye agak lwt bbnding kat tmpt2 lain kat jkrta..
mcm biase lps solat raye,ade sarapan..
so aku dgn kwn2 ape lg cpt je serbu meja yg menempatkan byk mknn 2..
lapar2..hahaha

habis licin smue ktorg mkn...

pas mkn2 aku pon g la tgk2 org korban lmbu n kambing...
byk tau..smuenye 28 ekor kmbing n 3 ekor lmbu yg terkorban..
aku ade gak video lmbu kne korban 2..tp xlawa sgt video 2..
ni nk tunjuk kat korg gmbr kmbing yg cumel..

kmbing2 ni tgh ready utk dikorbankan..hehehe

seperti biasa la kalo ade event mesti aku n kwn2 sbuk nk bergambar...
maklumla kmi ni smue camwhore..hahaha
tyme2 org sbuk korban kmbing n lmbu ktorg plak sibuk bergambar..hahaha
pastu ade lak acara pmberian daging korban..
unfortunately aku xdpt sbb da abes..da xde rezki nk wat cmne kn..huhu
pstu lak acare masak memasak..
pd awalnye aku xbcadang nk menolong sbb baju yg aku pakai x seswai utk wat keje2 tu..hahaha
hanya kwn2 aku yg lain je yg tlg2..aku lak sbuk main dgn baby dlm dewan..sesekali dtg menjenguk dorg wat keje gak n amek gmbr dorg...hahaha
bile da mnjelang tgh ari,kaum adam smue nk solat jumaat..
so aku dgn berbesar hatinye menawarkan diri utk menolong dlm acare msk memasak 2..hahaa

ni la bukti yg aku tlg memasak k..hahaha

mcm biase la kan..buat ape pon msti nk bgmbar jugak..ish33
lps msk n solat smue,bmula la acara mkn2..
tp sdey tau..bratur lme2 tibe2 smpai turn nasi abes..
tp dpt la lauknye n tggu gak smpai nasi msk walaupun da nk give up mula2 tu..
ksian lg kat abg aku..
die lgsg xdpt mkn n blk umah dgn keadaan xde mood..
smpat juga kitorg bergambar walaupun die xde mood..hehehe

ni la gmbr ktorg..hehe (tgk muke xde mood die 2)

ni la mknn kitorg smlm...tyme ni tgh tggu nasi msk..huhu

mse mkn 2 smue diam je sbb masing2 lapar n mkn dgn bsungguh-sungguh..hehehe
lgpn kan tyme 2 mood msing2 da agak spoil juga..
so,pas mkn bdn da penat..
mata da ngantuk..
mood pon smakin hilg..
so ape lg,thn teksi blk umah la..hahaha
sblum blk 2 smpt jugak la bergambar lg..hahaha..
tyme blk nasib baik jln x macet..cpt je smpai umah..
smpai2 umah dgn xde moodnye aku pon trus je landing ats katil n tdo smpai ptg..haha
sekian la saje cerita hari raya dari aku..hihi

Friday, 27 November 2009

:: Salam Aidiladha ::



Salam....
Hari ni 27 November 2009 bersmaan dgn 10 Zulhijjah 1430 Hijrah...
bermakna hari ni seluruh umat Islam menyambut Hari Raya Aidiladha..
so, dikesempatan ini aku nk wish slamat hari raya kpd family tersayang dan smua yg mengenali diriku ini...
kali ni skali lagi beraya di perantauan...huhu
xpe2 yg kali ni aku xsdey cam raya puasa..hahaha
so hopefully smue dpt meng-enjoy-kan diri ye..
jgn sakit sbb terlebih mkn daging sudah..hehehe




:: ceritera malam raya ::


Hari ni aku bosan la teramat..
cdgnye nk g gym ptg td tapi ntah cmne boley postpone pas isyak..hahaha..
housemate aku yg lg 3 org pon kebosanan..
so ktorg bcdg utk lpk2 kat TA lg..da 2 je dkt..
smpai2 kat sne aku trus la mnuju ke destinasi utama aku iaitu Fitness First tp ntah cmne la smpai2 kat sne bru aku pasan aku lupe bwk kad aku..huhu cmne nk msuk xbwk kad..then bru pasan aku xbwk track bottom juga..aiseh~
at last aku join housemate aku yg lg 3 tu bjalan2 la n trus xjd workout..ha~ sengal kan??
cop2 nk cter 1 bnde..b4 kuar g TA tetibe mama aku call..cm tau2 je aku majuk dgn die sbb aritu..
skrg aku da x majuk dgn fmly aku da..aku bru bajet nk call fmly aku esok tp dorg da call dlu..hik3
mama yg ade 6 sense msti la die tau aku majuk kot..hahaha
aku gtau mama yg aku nk kuar g lepak kat TA..die xmrh la plak aku kuar mlm2..baik btul..
msti die tau aku slalu je buat keje2 cmni..hahaa
okay skrg bbalik kpd cter asal..
mule2 ktorg tgk org men ice skating..
da puas tgk, ktorg menjelajah pulak kdai2 yg ktorg ske..
siap aku aim lg nk bli bbrp brg..hahaha
tggu la aku dpt pasport n cash tc,msti brg 2 jd milik aku..hahaha
then ktorg menuju ke destinasi yg telah di aim oleh housemateku..jeng33 JCO Donuts..
aku ttbe je tringn nk minum mochabella..b4 ni aku mnum chocomint freeze or chocolate freeze je..tp mlm ni bbeza sket..tp yg sdeynye mesin whipcream dorg rosak,so mochabella aku trase kureng la sket..huhu
smntara itu housemateku sdg sbuk memilih donut kesukaan mereka..haha
aku plak mlyn mochabella n donut free..hahaha

ni la cik bella dgn mochabellanya..hahaha

smbil lepak2 tu ktorg pn sbuk la menarsiskan diri masing2 dgn bantuan sony cybershot si Ira..hahaha 2 la kejenye kalo bjln mmg ske je amek gmbr..
tbe2 aku tgk Ira mkn donut fevret aku iatu Alcapone..aku pon xdpt nk menahan diri n trus g bli donut 2 sbijik..haish~ pe nk jd ni..da la 2 ari x g workout..mkn mcm2 lak 2..mne x bulat..ish33
After sesi nongkrong kat Jco tu..ktorg pon nk chow la..
kat sini bmula la babak yg buat aku hangin..iaitu antrian teksi yg aduhai pnjg nk mmpus..
pnt tau..sdr2 da sjam lbh aku tggu taxi kat ctu..nasib baik ade my big bro yg sudi melayan adik die berckp xhenti2 ni..2 yg jd xsdr da sjam lbh tggu taxi..smbil tggu taxi smpt je ktorg posing2..
mmg smue camwhore..hahaha
ade lg bnde yg buat aku hangin..taxi tarif bwh yg xmau gne meter..da la tu,nak charge smpai 30k..gilo ke ape..???cekik darah btul..
setelah mlepaskan bbrp taxi yg cekik drh tersebut akhirnya dpt gak taxi blue bird..lega2..
so dpt la smpai ke rumah dgn slamat..

kami yg suke bgmbr..hahaha ni dpn cermin..TA byk sgt cermin ok..

ble pikir2 blk nk tergelak la gak..ade ke ptt mlm raye g lepak kat jco n jln2 kat mall..
kalo kat Malaysia jgn harap la nk buat cmtu..msti xdpt kuar umah pny la..
tp ble diperantauan ni mama n babah bg plak anak dara dorg kuar g mall mlm2 raya dgn tujuan utk melepak..hahaha suke3
blk lwt lak 2..kalo ikut wktu Malaysia da kul 12 mlm da wktu smpai umah td..ish33
ni smue gara2 antrian taxi yg pnjg tu..huhu
so end of story tonite..
mata pon da berat..
esok nk kne bgn awal lg utk ke KEDUBES..
nnt esok2 kite cter lak psl raye haji ye..
raya kedua kali di perantauan ni..sob33





Thursday, 26 November 2009

Longest outing at TA....

Weekend baru2 aku dgn 3 org housemate aku bercadang nk g tgk movie 2012 kat mall Taman Anggrek....memandangkan parents aku bru bg duit aku pon nk la enjoy sket sbb exam filsafat aku jwb mcm hampeh..huhuhu..so kul 12 tgh hari ktorg pon kuar la umah...
smpai2 je trus serbu cinema tu..mak aih pny la pnjg kne queue...so ktorg pon gilir2 la bratur..
sementara yg 2 lg bratur yg 2 lg g solat dlu..pnt la bratur..2jam tawu..huhu
sbb nk dpt seat yg cntik ktorg pon pilih wktu yg ptg sket...pd mse 2 da kul 2ptg..perut da nyanyi lagu heavy metal da sbb x sarapan..haish~ movie lak start kul 5.45ptg..so ape lg g isi perut dlu la..haha..housemate aku Qilah cdgkan ktorg mkn kat PaperLunch..pergh mahal siot..tp xpela bukan slalu mkn mhl2 n sdp2..hahaha..bajet cam org kaye btul..
then da xtau nk buat ape..nk shopping bju baru tapi sale x byk n aku nk tggu smpai aku boley cash TC..so ktorg pn jln2...nk jd cter,ktorg g la msuk kat fitness fisrt..dgr2 punyer dgr2 org 2 pny penerangan last2 kitorg sign up jd ahli..hahaha..aiseh hbis duit aku..tp xpe sbb aku da berazam nk kurus,so aku rela je la..hihi..
pastu ktorg pon g la tgk muvie..cter 2 best..aku ni emo giler..sian kwn2 yg duduk sblh aku sbb tpkse dgr mcm2 bunyi yg kuar dari mulut aku..hahaha kejap aku gelak,kejap aku nangis kejap aku jerit..haish~
Lagi 1 nk cter psl bnde yg aku hangin kat TA tu..sbesar2 TA tu cuma 4 toilet je yg boley gne..smue under renovation..geram2..da la dari 1 toilet dgn toilet yg lain 2 jauh..pnt jln..da la tpkse menahan rse..huhu..bengang..then ble nk blk plak kne queue utk taxi..adoii..ari beratur sdunia ke??
ble nk blk jln plak macet (jammed)...bygkan pjlann yg slalu amek mse x smpai 10 mnt bley jd sejam...tmbg xboley nk mhl lg la kn..30k..slalu 10k pon x smpai..adoiiii
ble blk umah bdn da lembik mcm sotong...tp mata still x boley nk pejam..kul 2 pagi gak aku tdo..huhu pnt2..overall hmpir 12 jam la ktorg berada d luar umah..kat TA je da dkt 10 jam..huhu lme giler..hbis 1 TA aku tawaf..kalo x expert lg pasni xtau la kn..hoho..
pnt2 jln duit pon melayang..hahaha


Monday, 23 November 2009

sedih...

Hari ni aku sdey sgt2..
smue org yg aku syg mrh aku...
yg 1 tu aku tau mmg slh aku...
tp yg lain2 tu aku xtau...
aku rse miserable giler...
xtau nk ckp dgn sape lg...
sbb dgn org2 ni je aku slalu curhat..
org yg slalu bg aku smgt smue da mrh aku..
aku da xrse kuat lg...
smgt aku da hilang lg....

Buat my big bro...
dyana mntak maaf byk2..
dyana slalu mnyusahkan awak..
dyana tau awk da ssh pyh lyn kerenah dyana yg mcm2 ni..
sbb dyana xpndai kwl emosi ni awk jd mgsa..
maafkan dyana....


Saturday, 21 November 2009

Selepas exam semalam....

Alhamdulillah aku da abes exam utk blok 2 modul 1 ni...
Tapi perasaan aku sgt tidak sebenarnya..aku x pernah rse down sgt bila time jwb exam..
semalaman aku tekun belajar n da bncg dgn kwn2..at last dlm exam hall aku x blurr n blank..
xbley jwb lgsg...amek mse yg lme utk pkir jwpn pdhal aku da bace da sblum msuk jwb exam 2..
kertas aku byk gak ruang kosong..aku sgt sdih..ikut hati nk give up je mse 2..
tp aku gnekan juga mse yg ade utk try ingt blk bnde2 yg aku da bce..akhirnye kuar gak la sket walau x seberapa...aku pn xpsti btul ke slh jwpn aku 2..huhu
mse nk serahkan kertas exam 2 aku rse cam x rela n nak nangis..
sebaik kluar je dr ruangan 2 aku pn mula la menitiskan air mata..aku kecewa dgn diri sndiri..
aku gagal kawal stress aku..ni bru sket je cbrn aku da nangis2..huhuhu
sorry ye kpd akak2, abg2 n kwn2 yg tpksa pujuk aku nangis smlm..huhuhu
aku x bniat nk sshkan smue org..tp ni la diri aku..
slalu je jd bgini..mudah sgt mnangis n xkuat smgt...
thnx kpd apai,kak tira n kak qamarina yg blnje aku mkn coki2 n aiskrim..
mcm budak2 kn aku ni..da la nangis2 pstu org blnje mkn coklat n aiskrim..huhuhu
Lps ni aku akn msuk blaja modul baru lg,lbh byk cbrn menanti..
harap aku kuat smgt...harap result aku ok (walaupn nazraku bkata result ku akn x ok)..
Pape pun, weekend yg ade ni aku harap dpt enjoy puas2 n mkn sdp2..
yayy aku da x pokai lg sbb babah da msukkan duit dlm akaun...hik33 (ni je la bnde yg buat aku happy)




Sunday, 15 November 2009

Alamak mimpi ke..??

Pagi ni aku xtau nape aku bgn awal padahal aku sgt penat skali n ingn nk bgn lwt...
tp aku bgn dgn prasaan yg sgt x mnyenangkan..
yg mbuatkan aku berfikir mcm2...
yg mbuatkan aku rse nk meluahkan kpd ssorg tp xmampu...
aku rse mrh dgn diri sndiri...
aku rse sdih dgn diri sndiri...
mcm2 yg bmain difikiran aku..
aku hny mmpu mnangis didalam ruang kamar yg dingin ni..
aku sndiri x mngerti knape aku jd bgini..
tp aku tetap mneruskan hariku spt biasa..
shinggalah aku sndiri x sdr yg aku ttdur kmbali pd pkul 10.30pg td..
pd saat itu aku sprti brada dirumahku yg tercinta..
bsama keluarga yg tercinta tetapi ade spt ade tmbhn ahli kluarga..
aku ade sorg abg..pdhal xde...tp abg 2 sgt familiar bg aku..
aku sgt happy dpt die sbg abg...ye sbb aku mmg xpnh ade abg b4 ni..
die suapkan aku mkn ble aku mnangis dlm mimpi 2..
aku xpn xtau nape aku nangis dlm mimpi 2..
kmi mkn laksa...ouh aku rndu nk mkn laksa..
aku mcm bdk kcik dlm mimpi 2...
aku rse mcm aku kmbali kpd zmn kanak2 ku..
bila aku tersedar jam da kul 11 pg..
bdnku pns dan seluruh bdn aku mggigil..
aku dmm rupenye n td 2 aku hny bmimpi..
mimpi yg merepek di siang hari...

*aku pn xphm nape aku menconteng entry sbegini disini..



Mix Feeling.....

Arghhhh...........
aku xtau nk ckp cmne...
tension...
stress...
sedih...
marah....
rindu.....
bosan....
penat...
lonely pn ade sket...

*maaf entry ni mngarut sbb xtau cmne nk describe dah...

Monday, 9 November 2009

Membebel pada diri sendiri..

Adoii...
apsal la skrg aku rse cam aku smakin childish..
pttnye smakin dewasa tp da terbalik lak skrg...
sekarang ni makin ngada2 lak jdinye...haish~
kesian la kat org2 yg tpkse melayan prangai aku ni..huhu
miss pineapple kate "kamu ni nakal dan centil.."
btul ke cmtu?btul la kot..hahahaha...
aku rse ni smue sbb aku homesick kot..
adoiii slalu je homesick..
tringt lak kata2 mama.."awk kne kuat smgt,mama slalu doakan awk.."
miss pineapple pn ade ckp cmni gak.."kmu hrus kuat,kmu kn hrus bljr disini.."
adoii..ni yg buat aku cair ni..
ye2 aku kne kuat smgt..jgn asyik pikir je psl homesick ni..
bljar2..jgn main2 je..
cpt2 la jd dewasa n jgn ngada2 sgt..hohoho..

p/s : thnx kpd mr ace n miss pineapple yg slalu lyn prangai ngada2 dyana..
maaf sbb slalu mnyusahkan..ye sy mmg nakal n centil..(tpkse ngaku)




Sunday, 8 November 2009

Kebakaran ke??

Pagi khamis aritu...hari aku bmula spt biasa...
bgn pagi dengan smngt untuk mulakan hari bru spt pagi2 yg lain..
lagipun klas aku bmula pkul 9.20 pg tu n mlm sbelumnya aku da tdo puas2..hehehe
so pkul 9 aku da gerak ke kmpus..msuk klas metpen yg bosan..huhu
aircond kat ruangan tu pada pagi tu bfungsi dgn baik x spt hari2 yg sblumnya..Alhamdulillah...
aku pn cri port strategik utk duduk..(bwh aircond..haha) then sbuk cri ketua kelompok aku utk serahkan tugasan metpen yg kne serahkan aritu..pstu dosen pon msuk ngajar...
bmula la episod bosan..hahaha..tp xpela nk buat cmne..kne gak la fokus..sbb nnt cmne nk phm n jwb exam kalo x fokus kuliah...sdg asyik mndgr kuliah yg bosan tu..tbe2 LCD projector terpadam..
mcm ade bunyi spark..then bnda tu cuba utk restart tp gagal..jam da mnunjukkn kul 11.00 pg..
mknenya lg 10 mnit nk abes kuliah..hahaha aku bharap la kuliah ni hbis trus..tp dosen ni msih nk cntinue gak lcture die..then lmpu terpadam..tbe2 dgr bunyi alarm kbkrn..
tp aku tgk dosen aku lekk je dok lecture..pelik2..dlm hati aku sgt psti itu adalah bunyi loceng kcemasan...tbe2 smue cm da panic..tp dosen still dok lcture..last2 die giveup sbb cm xde org nk pay attention kat die dah..smue cm sbuk kms brg msing2..pstu trus klas dismiss..aku pon ape lg cpt2 je la nk cabut sbb da dgr bunyi loceng tu..klas pon time 2 sgt chaotic da..
dlm keadaan yg kelam kabut 2 msih gak aku dgr ade org bkata "siapa yg belum absen tggu dlu.."
then ade gak suara cmni lak "siapa yg belum serah tugas tggu dlu.."
aku pn bermonolog seketika..haish da kalut2 cmni pon ingt lg tugasan n absen..adoii...cm la ade org nk tggu kn?hahaha
aku pon sbuk nk tau ape bnde yg tbakarnye..xnmpk pape pon..smbil2 tu smpt gak aku usha muka2 dosen yg aku nmpk..ade yg nmpk cuak tp wat2 control..klakar2..mse 2,smua org bgerak kearah kafe sbb arah pintu kluar 2 xbley lalu sbb kat ctu la blaku kbkarannye..haish..
smpai2 je kat kafe aku tgk smue org kat ctu muka rilex je..cm xde blaku ape2..trase pelik lg..
then aku tny kwn aku yg kat kafe tu ape yg blaku..die kate die pon xtau..lg aku pelik..
sbb aku xnmpk api tp smue org dlm bgnn da kuar n kmpul kat kntin..ade gak yg bjln kearah pntu kuar..pstu kwn aku ajak blk..tp ble nk g kat arah pntu kuar 2,satpam kat ctu x bagi lalu..
adoiii..da la ade 1 je pntu kuarnye cmne nk blk..so tpkse bpatah blk ke kafe..huhu
stelah bbrp ketika aku ajak kwn2 aku try lalu gak kat arah pntu tu..sbb aku mmg nk blk..
akhirnya dpt pon lalu..
smpai kat dpn 2 da pnuh da org..aku pon cpt2 blah dr ctu nk trus jln kaki blk umah..
lega dpt kuar dr ctu...pastu bru la aku dpt tau yg sbnrnya hnyalah wayar dlm switch box 2 tbakar...tp keadaan still bhaya la kn..x kne gaya silap2 boley tbakar 1 FK..
Pape pon Alhamdulillah aku masih terpelihara dr sbrg malapetaka...
Hurm.....sbnrnye aku terfikir,nape la dorg ni ske je rilex n wt cm xtau je swktu kejadian yg bhaya..dlu pon mse aku tgh ade acara gamaliel,blaku la gegaran akibat gempa..
mse 2 ktorg kat tgkat 3..smue da panic n nk kuar dr ctu tp fasi2 ni smue x bg dgn alasan kat cni ade byk doctor so xpyh risau..gilo ke ape?kalo doctor pn smue tprgkp dlm bhaya ramai2 pon xgne gak..sng2 je ckp..pdhal aku rse cm bgnn tu bgoyang smcm je..serious aku takot time tu..
rse btul nk blk malaysia..huhu sgt bengang sbb dorg x try baik2 utk amek safety precaution..
Aku harap sgt2 la psni xde lg la kjadian cmni lg..




Sunday, 1 November 2009

:: You Took My Heart Away ::

Seriously aku dalam mellow mood..melayan prasaan seketika di malam mggu ni..

Mgharap sesuatu yg x pasti..sesuatu yg bukan milik aku..

Tapi aku akan cuba utk lupakan hal ni scpt mgkin sbb aku ade byk lg prioriti..

Malam ni aku melayan lagu Michael Learns to Rock..antara love songs yg aku suke..hu~


Staring at the moon so blue
Turning all my thoughts to you
I was without hopes or dreams
I tried to dull an inner scream but you
saw me through

Walking on a path of air
See your faces everywhere
As you melt this heart of stone
you take my hand to guide me home and now
I'm in love

[Chorus:] You took my heart away
when my whole world was gray
You gave me everything
and a little bit more
And when it's cold at night
and you sleep by my side
you become the meaning of my life

Living in a world so cold
you are there to warm my soul
You came to mend a broken heart
You gave my life a brand new start and now
I'm in love

[Chorus:]
You took...

Holding your hand
I won't fear tomorrow
Here were we stand
we'll never be alone

::You Belong With Me ::

I dunno why i kept playing this song..since da 1st time i'm listening to it..I love the tune,the lyrics and the singer of course.. the video clip is also damn cute..really2 can't stop myself from playing diz song in my playlist..I'm not really a fan of Taylor Swift but now I had to admit that I love to listen on most of her songs..and I'm really addicted to diz song..

You're on the phone with your girlfriend, She's upset
She's going off about something that you said
She doesnt get your humour like I do

I'm in the room, its a typical Tuesday night
I'm listening to the kind of music she doesnt like
And she'll never know your story like I do

But she wears short skirts, I wear t-shirts
She's cheer captain and I'm on the bleachers
Dreaming bout the day when you'll wake up and find
That what you're lookin for has been here the whole time

If you could see that I'm the one who understands you
Been here all along so why can't you see?
You belong with me
You belong with me

Walkin the streets with you in your worn out jeans
I cant help thinking this is how it ought to be
Laughing on the park bench thinkin to myself
Hey isnt this easy?

And you've got a smile that could light up this whole town
I havent seen it in awhile, since she brought you down
You say you find I know you better than that
Hey, Whatcha doing with a girl like that?

She wears high heels, I wear sneakers
She's cheer captain and I'm on the bleachers
Dreaming bout the day when you'll wake up and find
That what you're looking for has been here the whole time

If you could see that I'm the one who understands you
Been here all along so why can't you see?
You belong with me

Standin by, waiting at your back door
All this time how could you not know that?
You belong with me
You belong with me

Oh I remember you driving to my house in the middle of the night
I'm the one who makes you laugh when you know you're about to cry
I know your favorite songs and you tell me about your dreams
I think I know where you belong. I think I know it's with me.

Can't you see that I'm the one who understand you?
Been here all along so why can't you see?
You belong with me

Standing by or waiting at your back door
All this time how could you not know that
You belong with me
You belong with me

Have you ever thought just maybe
You belong with me
You belong with me

p/s: this song sometimes makes me think about someone...oh if only that he knows what I feel..huhu (jgn brgn la dyana =p)

Oh my baby sis..kakak kau ni homesick lg ke??

Hari ni msuk la hari kdua cuti weekend aku…

Sbnrnye agak bosan la rutin hidup aku hari ni..

Well,mne x bosannye bgn pagi2 bkn ade bnde nk wat selain dok dlm bilik yg mcm gua ni..hu~

Then dgr lak umah sblh under construction 2 memekak..

Sakit btul hatiku..sabar je la dok dlm bilik ni..

Sbnrnye bukan xde yg mengajak aku hangout bsme tp aku mls nk kuar…

Sbb smlm da mghabiskan byk sgt duit bershopping mcm org kaye pdhal duit tgh sesak ni..(sengaje buat2 xtau psl kondisi duit yg semakin tenat tu) sbb aku da bosan lme x bershopping n dok umah je..huhuhu

Niat dihati nak mngemas ape yg patut tp mcm kurg motivasi la plak..adeiihh..

Sdg aku asyik melayari alam maya n mghayati lagu2 yg ade dlm playlist aku…

Suddenly rse rndu sgt2 kat my baby sister..huhuhu

Really2 miss her so much..miss da cute moments with her..

Mne tak nye..aku dgr la lagu miley cyrus ni..adik aku ni mnt sgt lagu2 miley..

Aku pon ske gak..tbe2 aku rse cam nk menari2 smbil dgr lagu tu n nk lompat2 ats katil..(ni la sbnrnye yg aku slalu buat dgn my baby sis)..

Mesti korg rse aku gedik giler n buang tabiat ke ape nk wat bnde2 cmtu..

Tp aku xkesah..sbb aku rndu kat adik aku sgt2..aku da call die dah..tp rndu tu msih x terubat..huk33…nak buat cmne lg kn,sbr je la..

Seriously aku sgt mcm kanak2 ribena bile dgn adik aku yg kecik ni..

Sbb aku rse tension aku hilg seketika kalo dpt buat bnde giler dgn die..hahaha

Angah aku slalu ckp aku x act as usia aku yg sbnr bile aku lyn gedik dgn adik aku yg kecik ni..tp aku xkesah pon..sbb aku ske..sbb aku syg adik aku..

Aku sbnrnye rndu sgt kat adik2 aku..sbnrnye hari ni birthday angah…

Aku tringin nk smbut birthday sme2..aku try call die byk kali hari ni n smlm..

Tp die x jwb..smpai la aku terpakse call handphone ayah aku..then bru tau yg angah sgt bz melayan call free dgn kwn2 die..trase kecik ati..huhuhu

Adik aku yg sorg lg plak asyik la sibuk dgn dunia dia smpai kan nk jwb call aku pon die cm xmau je..huhu dorg ni ske bg aku kecik ati la..tp adik bongsu aku msti lyn bile aku call..slalu je nk ym dgn aku..slalu je sms aku..so aku sgt rndu dgn adik bongsu aku..mmg la die kanak2 n aku x pnh bkongsi cerita dgn die..tp aku slalu akn jd tmpt die mencurah sgala mslh die..hal kanak2 yg kdg2 aku sndiri nak tergelak bile dgr die bcerita..tp aku xksah..sbb aku ske je bdak2..aku pon kdg2 mcm budak2..hahahaha..entah la rse rndu lak zmn kanak2,xbyk mslh n tggjwb mcm skrg..bukan aku nk lari dr mslh n tggjwb tp skdr utk merehatkan diri sbntr..

Bunyi mcm da pnt sgt je..*please dyanabila,jgn gvup skrg,kuatkn smgt!*

haish tbe2 aku homesick segala bagai..

Bukan aku yg blk bulan 12 ni..tp aku lak yg countdown..

Seriously rase nak balik umah..huhuhu

Xpon dorg ke yang dtg cni..

haish~ nape la ske sgt homesick ni..

*tlg la jgn slalu jd cmni..pnt nk melayan dah..huhu*

Saturday, 31 October 2009

Sekadar bersyarah pada diriku...

Alhamdulillah syukur pada Allah sbb aku lulus 2 sbjek,so xpyh la aku remed n dpt cuti 3 ari..tapi ade 1 paper aku fail n telah pon remed..

Aku rse sgt bodoh sbb 1st time aku fail exam dlm hidup..sgt2 kecewa dgn diri sndiri..rse bslh dgn babah n mama..tp nasib baik dorg x mrh2 aku, walaupun aku rse cm mama kecewa je dgr result aku.. tapi ape boley buat nasi da jd bubur..hu~

Kata kwn aku, kita da biasa duduk diatas kali ni rse la duduk dibawah pulak..

Ya hidup ni umpama roda,kdg2 kte diatas n kdg2 kte dibawah..mne bley asyik kat atas je kan..haha..so aku pasrah n berazam untuk jd insan yang lbh baik..

Pnt gak aku bermuhasabah diri mse tu, smpai akhirnye aku buat resolusi bru utk diri aku..

Kali ni aku x menangis mcm slalu yg aku buat..aku pon xtau knape..sbb aku da smakin matang ke? Entah la..

Sbnrnye aku nk nangis sbaik dpt tau result aku truk cmtu,tp aku tringt kata2 kwn baik aku..”buat ape nak nangis kalo 2 mmg slh diri ko sndiri,ko yg jwb exam cmtu,so slh ko la result jd cmtu..” tbe2 trus aku ketawa je n x jd nangis…

Aku trus blk umah n study dgn tekun..smpai la aku x sdr yg aku tertidur..

Dalam tidur aku mimpi tentang org2 yg aku syg..byk sgt kot org yg aku syg smpai aku mimpi rmai gak org dlm mimpi 2..ade gak bnde2 x logic dlm mimpi 2 tp smua nmpk mcm real..smpai aku rse x mau bgn dr tdo..tp ape boley buat..

Aku kne study utk remed..huhuhu so terpakse la bgn n meneruskan sisa2 hari itu dgn hati yg x tenang..tapi cmne pon aku dpt jwb remed keesokan harinya dgn baik n hati yg tenang n aku punya ujian skill lab pon aku mampu buat dgn baik dari yang sebelum ni..Alhamdulillah..

Kegagalan akan membuatkan kita sntiasa beringat n menjadikan kita kuat. So jgn jadikan kegagalan tu sebagai titik nokhtah sebuah pjuangan.

Jadikanlah kegagalan itu sebagai latihan untuk berjaya n sbg sumber kekuatan kita..

-tbe2 rse da matang sket dr dlu..hik33..-

Sbnrnye ade lg result2 exam yg blom kuar n aku sgt nervous tp aku buat2 xksah sbb nk enjoy 3 hari weekend dengan hati yang gembira..heeee~

Sunday, 18 October 2009

Alkisah Si Nyamuk Aedes dan Si Lelaki Hensem..

Sejak bru abes exam last week aku sgt la ske lagha2..last nite pas blk dari jamuan raye kat umah kwn aku,heni aku pn mengadap la depan lappy kesygn aku ni..aku pn mule la nk chatting n facebooking..Haa mse tgh chatting dgn senior aku,die pn bercerita la kisah tentang nyamuk jahat dan lelaki hnsem (ni ksah bnr tp telah di edit menjadi sbegini rupe)..aku rse cter ni mcm funny gler..so aku pn nk share la dgn korg ye..

Alkisahnye...
Pada suatu hari, ade sekor nyamuk. Die tertarik kat sorg laki hensem ni..eh bukan2 die jeles sgt dgn laki hnsem ni..
So, die pon dgn iri hatinyer menyimpan dendam ngan laki nie...
Die kate kat hati die, "1 ari nnti pasti aku akan gigit ko wahai laki pling hensem kat dunia nie.."
Nak dijadikan cter, mase 2 laki hensem lpe nk psng obat nyamuk...so nyamuk nie pon amik la pluang dan menggigit laki hensem nie sepuas2 nye sambil berkata, "nah, amik ko! rasain..."
(xsgke lak nyamuk ni pndai ckp indo kn..hu~)
Keesokan harinye,laki hnsem ni pon demam n disuspek denggi. Pastu,dokter yg merawat laki hnsem pn bkate la, "awak kne dok kat hospital sbb kadar trombosit kurg.."
Laki hensem nie punya la merayu supaya xnk msk hospital sbb die tkut suster kat hospital 2 terpikat ngan die...(erk da sakit pon nk SS lg ke??)
Dengan kejamnyer dokter tu bkate, "Peduli ape aku,ko dok je dlm wad 2..pas sihat kuar la..bukannye aku nk sgt pon tgk muke ko.." (dlm hati sbnrnye dokter 2 jeles dgn laki hnsem tu sbb laki 2 pn bakal jd dokter gak nnt)
Akhirnya selama 7 hari dan 6 malam laki hensem tu ditahan diwad bersame2 bidadari bebaju hijau..
~the end~

Aku harap korg suke la dgn cter ni sbb ni bukan aku yg reka..tp snior aku yg citer kat aku..kalo die tipu aku mknenye korg skali la tertipu..aku cume share dgn korg n tukang gelak je ble snior aku bcerite kat ym tu..hahaha

Sunday, 11 October 2009

I'm back again..story of my new life~

Assalamualaikum...

Pergh lme gle aku x jenguk blog aku ni..bukan ape..aku mls n xde idea nk menulis kat cni..
Sorry la kwn2..huhu ok2 skrg aku akan kmbali menulis spt dulu..
Ha nak cter ni..skrg aku kat Jakarta bukan kat Malaysia lg tau..
Aku da hmpir 2 bulan berada kat cni menyambung cita2 ku sbg sorg doctor..he3..
Aku blaja kat UKRIDA..tmptnye dkt Jakarta Barat..
kat cni aku tinggal kat Tanjung Duren Selatan..tmpt die bdekatan dgn kmpus aku..
slalunye aku bjln kaki je la ke sana..hehehe xpe la exercise sket kan..
Kat sini kan aku tinggal kat umah kos (bilik sewa)..umah ni lawa tau..
ade 23 bilik smuanye..so aku kn 22 lg kwn2 ku yg sme batch n sme krkyatan tggl dgn aman damainye kat sini bsame mbak kmi iaitu Mbak Salmi..hehehe..
skrg ni aku dlm proses penyesuaian kat cni..
masih lg cube memahami bhs indo n cube untuk menguasai bhs indo supaya aku dpt bkomunikasi dgn baik..
mule2 ni aku rase cam susah jek..
tp xpe nnt lme2 sng la kn..
bukan beza byk sgt pn..hehehe..

psl study lak..
ktorg ikot sistem blok..
so sem ni ade 5 blok xslh aku..
skrg masih dlm blok 1 tp modul ke-2..
mata kuliah umum..
bosan gler rse cam nk ponteng klas je..
da la byk tugasan yg x best..
exam lak ssh giler..
haish~
tp yg bestnye..byk gak mse2 free..
so smntara blom blaja lg sbjek medic..
aku cube sberapa baik utk meng-enjoy-kan diriku..
jgn jeles ye korg..

senior2 aku lak sume baik2 blake..
smue byk membantu memudahkan hidupku..
best sgt knl dgn dorg..
mmg la x rmai yg aku knl tp melalui facebook je tbe2 boley jd knl..
ade tu aku add kat facebook tp aku xknl..
then aku siap ckp x pnh nmpk dorg kat kampus..
boley lak cmtu kan..??
pstu dorg ckp dorg slalu je nmpk aku..
huhuhu..trase cam aku ni junior yg sengal lg sombong..


erm..ape lg ea nk cter..?
smpai cni dlu la kot..
aku ngantok la..
nnt esok aku update lg..


Wednesday, 29 July 2009

~UsEd Vs LoVe...~

Just to share with you guys for you to think.....

While a man was polishing his new car, his 4 yr old son picked up stone and scratched lines on the side of the car.
In anger the man took the child's hand and hit it many times; not realizing he was using a wrench.
At the hospital, the child lost all his fingers due to multiple fractures.
When the child saw his father with painful eyes he asked, 'Dad when will my fingers grow back?'

The man was so hurt and speechless; he went back to his car and kicked it a lot of times.
Devastated by his own actions...
Sitting in front of that car he looked at the scratches; the child had written 'LOVE YOU DAD'.

The next day that man committed suicide...
Anger and Love have no limits; choose the latter to have a beautiful, lovely life...

Things are to be used and people are to be loved, But the problem in today's world is that,
People are used and things are loved...
Let's be careful to keep this thought in mind:
Things are to be used, but People are to be loved...
Be yourself...
This is the only day we HAVE

Watch your thoughts; they become words.
Watch your words; they become actions.
Watch your actions; they become habits.
Watch your habits they become character;
Watch your character; it becomes your destiny...

Life is Beautiful...

Sunday, 26 July 2009

~blurr~

Assalamualaikum...

It has been a long time i did not update anything in this blog.. Juz got back my laptop (its a long story..hahaha) I have been wondering why people starts to appreciate something when the things have gone..me too have the same attitude..I always told myself dat human being are so ego and not thankful and dats y the do dat thing..but i am a human being also..hahaha..life is juz so funny and full of unexplainable things... Right now i'm in state of very blurr and empty..I juz cant think better and trying hard to make my days better..owh my God please help me...I dunno y this happen to me but i'm trying to improve myself..i think dat i'm recovering from an unsuccessful relationship recently..hahaha..it sound like so hurt..but seriously i dont feel anything..it juz not like the usual me that always crying..maybe because i am in the process of being more mature..hik33 I am enjoying myself with my lovable family now and I am so afraid that I will miss them damn much when I enter to a new life and land soon..hope dat I've been given dat strength...




Tuesday, 23 June 2009

~Durian oh Mango~

It has been nearly 3 weeks I'm home doing nothing..
Juz doing usual house chores, watching tv n also texting wif my goodfrenz..
But one thing dat i really like this month is..the fruit season...hehehe...
I luv 2 eat fruits..especially mango and durian....hahaha
during da first week of my holiday my mom bought a lot of mangoes..I ate a lot of it..
It has bcome like a snack..i really enjoy eating da fruit..everywhere i go i saw people selling mango
and I cant help myself from buying it..plus it was really cheap..hahaha
then the second week come durian season..almost everyday my parents will buy durian..
I am so excited..seriously i ate durian so much and now i started to worry bout gaining weight..huhuhu...
Suddenly I remembered my housemate,Hajar..she cant even smell durian..she said its so smelly..
me and my other housemates like 2 tease her..we have so much fun at dat time..
my third sister also cant stand wif durian,but she likes 2 eat pengat durian..hahaha so weird..
mcm2 gaya smua org...pning gak memikirkan kdg2 tu..wutever it is mmg sronok bla dpt mkn durian..walaupn bau die kuat tp ble da mkn mmg nikmat btul...i think org yg ske mkn durian msti agree wif me..



Saturday, 20 June 2009

Sorry guys...

Salam...
Sorry to all my friend..it has been long time I haven't update anything in this blog.
I'm having difficulties in accessing the internet..
but dont worry now I am back...!!
damn I miss blogging..hehehe

Thursday, 7 May 2009

specially dedicated to all my friends......

The Seeds of Friendship...

Just like a rose,

so precious & rare,
is the forever friendship
and the LoVe we share.

Planted with kindness,
it's warmed by the sun
of caring & sharing,
laughter & fun.

It's also planted in trust
and nurtured by LoVe,
with a sprinkling of faith
from God above.

Tears of sadness & joy,
like dew,
renew this friendship
I share always with you.

And in the garden of our hearts,
always we find the room
to be ourselves,
to grow & bloom.

Our friendship is like the rose
beneath the snow lies the seed that grows,
Sometime in silence it will lay
but in our hearts it will forever stay.

Life is Beautiful…

Friday, 1 May 2009

LaW of GiVinG....Give & You Will Receive........

If we wish to receive, we must first give to others.
The more we give, the more we will receive.
We must plant the seeds before we reap the harvest.
The more we sow, the more we reap.
And in giving to others, we find ourselves blessed.

Don’t believe me?
Try emptying out your closet.
It won’t be long before all of the clothes you gave away are replaced with new clothes you will enjoy & use for a long time.

Still not convinced?
If you give pain to others, then you will receive pain from others.
If you give misfortune to others, then you will receive misfortune from others.
If you scold at others, then you will be scolded by others.
Therefore,
If you give joy to others, you give joy to yourself; for what you give you receive.
If you cherish others, then others will cherish you; for your love brightens yourself & others.
If you help others, then others will help you; for favours are returned.

Giving doesn’t require you to shower everyone you meet with material gifts;
it just requires that you give from your heart with sincerity

In order to reap the benefits of giving and receiving, you must enjoy the act of giving.
If you give for the sake of receiving, that’s no good.
You must take pleasure in the act of giving itself.
Sincerity is the key catalyst in this dynamic exchange.

And we are to give, not with the purpose of eagerly and intentionally expecting return,
but not even thinking of it & receiving will be like a pleasant surprise.
It is the bane of living that selfishness has to prevail.

Start Right Away
Make a conscious effort to give something to everyone & anyone you meet.
It’s not what you give, but how you give it.
You can give the person a flower, a compliment, or a blessing.
These things don’t cost money, but they are significant as long as they are given from the heart. Remember, giving should always be an enjoyable experience.
If you feel as though you’ve lost something in the process, then it’s not true giving.

When we do something for others, not only do we feel a sense of satisfaction, we also contribute to the flow – of love, giving, joy, abundance, prosperity.
Everybody has something to give.
True success is helping others help themselves
And the more you help others, the more you thrive.

Include the welfare of others in your plans for success, & you will never go wrong.
There are laws: law of attraction, law of cause and effect, law of sowing and reaping.
There is also the law of giving.
It is love in action.
If it is so good, what are the ways in which you can give?
Let us count…

It has been said there are four types of giving
• 1. Things
• 2. Blood
• 3. Money
• 4. Yourself
What else can we give? Actually, sky is the limit.

"Do all the good you can,
By all the means you can,
In all the ways you can,
In all the places you can,
At all the times you can,
To all the people you can,
As long as ever you can."

so don't just hope to receive but start to give....
and you will be happy....!!!!

Sunday, 26 April 2009

~KL International Bookfair~




Yesterday i went to KLIBF at PWTC....there were huge crowd there...mklumla weekend..
I spend two hours there browsing for books.. I went there with my clasmate Ira..
We start to get crazy when we saw so many novels and had a difficult time to choos
e which we wanna buy..
Besides our allowance for this month blom msuk lg..so we have to think about budget also...
After tired of thinking and chosing, Ira decided to buy only 3 novels out of 6 I guess..and me only buy 4 out of 8..
that have bee
n list out..hehehe kedekut gak kan?
erm these are some of what I bought 4 my self yesterday....


I'm seeking for da right time to read this.....


novel ni best tp jiwang la...hahaha



menuggu tren....