Thursday 21 October 2010

sebab apa aku kawan dengan kau eh dulu??

perempuan n lelaki boleh jadi kawan baik ke??
jawapannye ialah...
a BIG NOOOO!!!!
dulu2 aku jawab yes..
and smpai skrg kdg2 dlm certain2 situation jwpn aku ialah YES
but bile pikir2 balik
dengan banyak perkara yang aku lalui
aku jwb NO
it is too risky..
sebab yang utama ialah..
bile kawan korang tu ade partner..
partner dorang jadi jeles..
pastu mule lah korang kene attack..
or maybe kwn korang yg kne attack..
and perkara ni jadi sangat tak bagus untuk korang
dan juga relationship korang..
persahabatan dari kecik pon boleh jadi chaos sbb bnde2 cmni..
hati kau yg aman damai tibe2 jadi sakit..
dah la kau tak kenal sangat orang tu..
tiba2 kau kena attack..
oh helll...!!
damn sakit ok..
dorang ingat dorang je yang ade prasaan..
dorang buat hati kau macam sesedap oren..
and tibe2 mstilah kwn baik kau akan back up partner dorang
kau akan kena tinggal dengan so called kwn baik tu
mcm die dah x kenal ko
even kawan dari kecik..
ape erti kawan kalau camtu kan??
pastu nanti dah putus or ade mslh dgn partner dorang
dorang cari kau balik..
Oh my,its so unfair kan..
baiklah kau undur diri awal2..
tapi sebab kite bukan peramal masa depan
kita mane tau die akan jadi kawan baik kita
kita mana nak tau psgn dorg akan attack kita suatu hari nanti..
nak berkawan kena bersyarat ke?
sebab ape kita jadi kawan asal2nya?
kalau berkawan sbb nak sakitkan hati
baik tak payah..
once a friend forever a friend..
tapi tu lah kan..
kawan ni seasonal..
datang pergi silih ganti
mcm hilang tapi sbnrnye ade n nanti2 dtg blk..
hilang2 sekejap je..
kdg2 time susah dtg muke nih..
kdg2 time sng muke lain plak dtg..
mcm2 jenis..
takkan la dah besar2 aku nak main aci tak kawan macam mase aku tadika??
aku sayang semua kawan aku lah..
maaf lah..
aku pon tak tau kenapa aku tulis entry ni
tangan aku laju je nak taip mcm otak aku tak pikir..
kalau tak suka tak payah baca..
sekian..



No comments: