Thursday 14 October 2010

:: pokpekpokpek di pagi hari ::


Assalamualaikum dan salam 1 malaysia..
hari ini hari sabtu..
sabtu yang tenang,bahagia n ceria..
i guess so la kan..
aku rase ni weekend yang paling santai..
sebabnye,sejak mule bukak sem
sampai weekend lepas ade je aktiviti yang aku buat..
pendek kate weekend aku mmg tak lekat kat umah la..
pastu nnt hari ahad mule la aku merungut2 nak another day of weekend..
sungguh la aku ni tak bersyukur..hee~
da la balik dari bandung games aku demam
tapi demam2 pun tak cukup mase nak rehat
sebabnye demam mase minggu exam
takkan nak layan sangat demam tu kan..
nanti kesian pulak kat modul kuning tu tak dilayan..
Alhamdulillah habes sudah exam blok 10 urogenital ni..
so sejak malam semalam aku da mula merehatkan diri..
aku tido sepuas2nye sampai la terjaga dengan fresh pagi ni..
sungguh la student life kat university sangat sibuk..
sampai nak buat ape pun terkejar2..
sampai demam pun tak dilayan sangat..
tapi walau sesibuk mane pun,
sesakit mane pun,
aku takkan melupekan rutin tiap2 pagi
jeng jeng jeng
minum pagi dengan segelas milo atau horlicks bersama
beberapa keping biskut creamcrackers..
ni lah sarapan aku tiap2 pagi..
yes sarapan ok..
bukan mcm yang korang tengok kul 9pg org ramai2 g kantin ukrida tu..
bagi aku tu bukan sarapan dah tu..
kenape perlu sarapan??
sebab semalaman kita da tido
bangun pagi mesti lapar
otak kita perlu glucose utk bekerja
begitu juga badan kita..
jadi kita kena minum sikit pagi2
kalau da malas sangat nak bancuh air
beli je susu kotak yang pelbagai perisa
boleh minum sambil jalan..
bile kite sarapan pagi..
baru la badan kite jadi cergas,
otak pun aktif,jadi senang terima ape lecturer ajar..
selain itu kan,dengan bersarapan pagi,
kita akan kurangkan risk untuk makan byk2 pada tengah hari
hasilnye kita makan biase2 je tengah hari n takdelah melantak nasi
macam orang kebulur time lunch..
so kawan2 lepas ni marilah kite bersarapan sebelum ke kelas ye..
kalau tak sempat cube jugak untuk sempatkan ok..
sebenarnye banyak lagi kebaikan sarapan pagi
tapi nanti korang bosan pulak bace
nanti korang google sendiri je la eh..
aku sekadar berkongsi sikit dengan kawan2..hee~

minum milo anda jadi sehat dan kuat..ngee~
mcm duta milo plak dah...haish~

No comments: