Saturday 28 November 2009

Bila Harus Memilih..

Baru2 ni kan, aku ditanyakan satu soalan yg bg aku amat susah utk dijawab..
it takes a long pause before i can answer it..
soalan die berbunyi begini..

"kalau anda diberi pluang untuk memilih antara org yg anda cinta dan org yg anda sayang sebagai teman hidup anda,yg mana satu yg akan anda pilih..?"
a) yg sorg ni mencintai anda dan anda pn cintakan dia juga,tp dia lgsg x memahami anda..
b) yg ni pulak sorg yg anda rapat n anda syg,dia sgt memahami anda tp anda x cintakan dia..

nmpk mcm sng tp ssh btul nk jwb...
stiap pilihan 2 ade risiko die yg tersendiri..
yela nk pilih teman hidup bukannye sng..
kalo sng mcm beli donut kat jco tu xpela jugak..hahaha
erm..bagi aku la kan,aku akan pilih org yg btul2 syg kat aku..
kdg2 dgn org yg kita cinta ni kita maybe akn jd sedikit kekok n try sbaik mgkin utk gmbirakan n menjaga hati dia..
tp kalau dgn org yg kita syg slalunye kita akn rse lbh slesa nk bercerita ape saje..
lbh slesa nk buat mcm2 bnde,org yg kita syg 2 slalunya lbh memahami kita berbanding org yg kita cinta..
lagi 1,kita slalu akn bercerita bnda2 yg gembira dgn org yg kita cinta..
tp kita lbh byk bercerita bnda2 yg sdih2 dgn org yg kita sayang..
lebih2 lagi kalau org yg kita cinta buat kita sdih,time 2 la kita nk ngadu kat org yg kita syg..
slalunye kalo ade cinta msti ade syg kan..
tp kalo ade syg x semestinya ade cinta..
tapi dari sayang boleh dtgnya cinta..
complicated btul bnda2 ni..
kalau aku,aku pilih org yg aku sayang...
sbb dari sayang msti boley jd cinta...
kalau syg slalunya akan syg smpai bila2..
sbb cinta 2 kdg2 die akan pudar,tp kalau syg 2 ssh la kita nk hilgkan rse syg 2..
sme cam jatuh cinta la,nk jatuh cinta cpt je..
nak syg seseorang tu amek mse lme gak..
tapi ape2 pn,slalunye org 2 pon akn syg kita juga..
kalo cinta 2 kdg2 bertepuk sblh tgn je..hahaha
walau cmne pon,aku akn tetap akan pilih org yg menyayangi aku lbh dari aku menyayangi dirinya...hu~ (geli lak taip ayat cmni)

*kisah mak ayah aku pn bermula dgn syg juga,dorg bahagia je smpai skrg..




No comments: