Saturday 28 November 2009

Eid Al-Adha @ KEDUBES

Salam....


Ok ni aku nak cter pasal raye smlm...
skali lg aku beraya kat kedutaan besar malaysia..
Alhamdulillah kali ni aku sempat menunaikan solat sunat Aidiladha kat cni..
kalo raye puasa dlu x smpt sbb aku dtg lmbt tp kali ni smpt..ngee~
gmbr banner ni aku amek sesudah aku menunaikan solat raya..
pstu aku pon posing2 bsme halimah seketika..hahaha
kat cni start solat raye agak lwt bbnding kat tmpt2 lain kat jkrta..
mcm biase lps solat raye,ade sarapan..
so aku dgn kwn2 ape lg cpt je serbu meja yg menempatkan byk mknn 2..
lapar2..hahaha

habis licin smue ktorg mkn...

pas mkn2 aku pon g la tgk2 org korban lmbu n kambing...
byk tau..smuenye 28 ekor kmbing n 3 ekor lmbu yg terkorban..
aku ade gak video lmbu kne korban 2..tp xlawa sgt video 2..
ni nk tunjuk kat korg gmbr kmbing yg cumel..

kmbing2 ni tgh ready utk dikorbankan..hehehe

seperti biasa la kalo ade event mesti aku n kwn2 sbuk nk bergambar...
maklumla kmi ni smue camwhore..hahaha
tyme2 org sbuk korban kmbing n lmbu ktorg plak sibuk bergambar..hahaha
pastu ade lak acara pmberian daging korban..
unfortunately aku xdpt sbb da abes..da xde rezki nk wat cmne kn..huhu
pstu lak acare masak memasak..
pd awalnye aku xbcadang nk menolong sbb baju yg aku pakai x seswai utk wat keje2 tu..hahaha
hanya kwn2 aku yg lain je yg tlg2..aku lak sbuk main dgn baby dlm dewan..sesekali dtg menjenguk dorg wat keje gak n amek gmbr dorg...hahaha
bile da mnjelang tgh ari,kaum adam smue nk solat jumaat..
so aku dgn berbesar hatinye menawarkan diri utk menolong dlm acare msk memasak 2..hahaa

ni la bukti yg aku tlg memasak k..hahaha

mcm biase la kan..buat ape pon msti nk bgmbar jugak..ish33
lps msk n solat smue,bmula la acara mkn2..
tp sdey tau..bratur lme2 tibe2 smpai turn nasi abes..
tp dpt la lauknye n tggu gak smpai nasi msk walaupun da nk give up mula2 tu..
ksian lg kat abg aku..
die lgsg xdpt mkn n blk umah dgn keadaan xde mood..
smpat juga kitorg bergambar walaupun die xde mood..hehehe

ni la gmbr ktorg..hehe (tgk muke xde mood die 2)

ni la mknn kitorg smlm...tyme ni tgh tggu nasi msk..huhu

mse mkn 2 smue diam je sbb masing2 lapar n mkn dgn bsungguh-sungguh..hehehe
lgpn kan tyme 2 mood msing2 da agak spoil juga..
so,pas mkn bdn da penat..
mata da ngantuk..
mood pon smakin hilg..
so ape lg,thn teksi blk umah la..hahaha
sblum blk 2 smpt jugak la bergambar lg..hahaha..
tyme blk nasib baik jln x macet..cpt je smpai umah..
smpai2 umah dgn xde moodnye aku pon trus je landing ats katil n tdo smpai ptg..haha
sekian la saje cerita hari raya dari aku..hihi

No comments: