Sunday 8 November 2009

Kebakaran ke??

Pagi khamis aritu...hari aku bmula spt biasa...
bgn pagi dengan smngt untuk mulakan hari bru spt pagi2 yg lain..
lagipun klas aku bmula pkul 9.20 pg tu n mlm sbelumnya aku da tdo puas2..hehehe
so pkul 9 aku da gerak ke kmpus..msuk klas metpen yg bosan..huhu
aircond kat ruangan tu pada pagi tu bfungsi dgn baik x spt hari2 yg sblumnya..Alhamdulillah...
aku pn cri port strategik utk duduk..(bwh aircond..haha) then sbuk cri ketua kelompok aku utk serahkan tugasan metpen yg kne serahkan aritu..pstu dosen pon msuk ngajar...
bmula la episod bosan..hahaha..tp xpela nk buat cmne..kne gak la fokus..sbb nnt cmne nk phm n jwb exam kalo x fokus kuliah...sdg asyik mndgr kuliah yg bosan tu..tbe2 LCD projector terpadam..
mcm ade bunyi spark..then bnda tu cuba utk restart tp gagal..jam da mnunjukkn kul 11.00 pg..
mknenya lg 10 mnit nk abes kuliah..hahaha aku bharap la kuliah ni hbis trus..tp dosen ni msih nk cntinue gak lcture die..then lmpu terpadam..tbe2 dgr bunyi alarm kbkrn..
tp aku tgk dosen aku lekk je dok lecture..pelik2..dlm hati aku sgt psti itu adalah bunyi loceng kcemasan...tbe2 smue cm da panic..tp dosen still dok lcture..last2 die giveup sbb cm xde org nk pay attention kat die dah..smue cm sbuk kms brg msing2..pstu trus klas dismiss..aku pon ape lg cpt2 je la nk cabut sbb da dgr bunyi loceng tu..klas pon time 2 sgt chaotic da..
dlm keadaan yg kelam kabut 2 msih gak aku dgr ade org bkata "siapa yg belum absen tggu dlu.."
then ade gak suara cmni lak "siapa yg belum serah tugas tggu dlu.."
aku pn bermonolog seketika..haish da kalut2 cmni pon ingt lg tugasan n absen..adoii...cm la ade org nk tggu kn?hahaha
aku pon sbuk nk tau ape bnde yg tbakarnye..xnmpk pape pon..smbil2 tu smpt gak aku usha muka2 dosen yg aku nmpk..ade yg nmpk cuak tp wat2 control..klakar2..mse 2,smua org bgerak kearah kafe sbb arah pintu kluar 2 xbley lalu sbb kat ctu la blaku kbkarannye..haish..
smpai2 je kat kafe aku tgk smue org kat ctu muka rilex je..cm xde blaku ape2..trase pelik lg..
then aku tny kwn aku yg kat kafe tu ape yg blaku..die kate die pon xtau..lg aku pelik..
sbb aku xnmpk api tp smue org dlm bgnn da kuar n kmpul kat kntin..ade gak yg bjln kearah pntu kuar..pstu kwn aku ajak blk..tp ble nk g kat arah pntu kuar 2,satpam kat ctu x bagi lalu..
adoiii..da la ade 1 je pntu kuarnye cmne nk blk..so tpkse bpatah blk ke kafe..huhu
stelah bbrp ketika aku ajak kwn2 aku try lalu gak kat arah pntu tu..sbb aku mmg nk blk..
akhirnya dpt pon lalu..
smpai kat dpn 2 da pnuh da org..aku pon cpt2 blah dr ctu nk trus jln kaki blk umah..
lega dpt kuar dr ctu...pastu bru la aku dpt tau yg sbnrnya hnyalah wayar dlm switch box 2 tbakar...tp keadaan still bhaya la kn..x kne gaya silap2 boley tbakar 1 FK..
Pape pon Alhamdulillah aku masih terpelihara dr sbrg malapetaka...
Hurm.....sbnrnye aku terfikir,nape la dorg ni ske je rilex n wt cm xtau je swktu kejadian yg bhaya..dlu pon mse aku tgh ade acara gamaliel,blaku la gegaran akibat gempa..
mse 2 ktorg kat tgkat 3..smue da panic n nk kuar dr ctu tp fasi2 ni smue x bg dgn alasan kat cni ade byk doctor so xpyh risau..gilo ke ape?kalo doctor pn smue tprgkp dlm bhaya ramai2 pon xgne gak..sng2 je ckp..pdhal aku rse cm bgnn tu bgoyang smcm je..serious aku takot time tu..
rse btul nk blk malaysia..huhu sgt bengang sbb dorg x try baik2 utk amek safety precaution..
Aku harap sgt2 la psni xde lg la kjadian cmni lg..




No comments: