Monday 28 June 2010

Kerana Dia sayang kat aku..

Aku memang tak akan mengalah..
aku memang sentiasa mengharap yang terbaik..
tapi ujian ini datang bertimpa2..
sampai sangat berat untuk aku lalui..
tapi aku tau..

"Allah tidak akan membebani seseorang kecuali sesuai dengan kesanggupannya.."
Al-baqarah ayat 286

dan

"maka sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan"
Al-insyirah ayat 5


walau macam mana aku merungut pun
mungkin

"boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu,padahal itu baik bagi kamu..
dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu padahal itu tidak baik bagimu..
Allah maha mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.."
Al-baqarah ayat 216

so aku kena la bertahan dan sabar dan jadi kuat sebab...
setiap musibah/ kesakitan yang melanda dapat menggugurkan dosa2 kecik
jika kita bersabar..
sebab bukan semua orang terpilih untuk dibagi ujian...
ini tandanya Allah masih syg kat aku..
sebab tu dia bagi ujian ni kat aku..
so aku harus sabar dan berusaha untuk jadi lebih kuat..

No comments: